Kinderen

Ontdek ons aanbod

Kinderen op de zondagsschool

De Bond van Hervormde Zondagsscholen is er voor leidinggevenden én kinderen. Speciaal voor kinderen hebben we het blad 'Kind & Evangelie'. Ook zijn er andere producten die we aanbieden in samenwerking met anderen.

Kind & Evangelie

Na 75 jaar een magazine voor kinderen uitgebracht te hebben, is Kind en Evangelie veranderd naar een nieuw, gevarieerd aanbod: vakantiepakketten, verdiepend materiaal rondom de heilsfeiten en digitale kinderprogramma’s. Om kinderen vanuit huis meer bezig te laten zijn met bijbelse thema’s. Kind en Evangelie is onderdeel van het Interkerkelijk Kenniscentrum, dat ondersteund wordt door de Bond van Hervormde Zondagsscholen.

Samenwerking

Naast ons eigen aanbod zijn we als Bond van Hervormde Zondagsscholen betrokken bij andere interkerkelijke initiatieven. We bevelen deze dan ook van harte aan:

ABC voor kinderen

Op ABC van het geloof is er een overzicht van Bijbelse kernbegrippen te vinden die in begrijpelijk en eigentijdse taal de diepe inhoud van het christelijk geloof en gereformeerde belijden aan kinderen doorgeven. Want hoe kunnen we de inhoud van Bijbelse kernwoorden geloven en beleven als wij ze niet begrijpen? Wij hopen dat kinderen hierdoor de betekenis voor hun eigen leven gaan zien.

Kindermateriaal Evangeliestek

Op de website van Evangeliestek wordt naast materiaal en toerusting voor het evangelisatiewerk ook praktisch materiaal aangeboden voor het kinderwerk in de gemeenten. Een mooi voorbeeld hiervan is het product Bijbelzaadjes waarbij kinderen Bijbelteksten memoriseren.

Meeschrijfboekjes voor bij de eredienst

Het meeschrijfboekje is een A5-formaat boekje in kleur en bevat diverse typen pagina’s die kinderen actief aan het luisteren zetten. Op deze manier kunnen ze hun aandacht bij de preek houden. Er is ook een versie voor jonge kinderen (Volg de preek).

Kind en eredienst

In samenwerking met KITS en Evangeliestek hebben we een video gemaakt die gaat over de eredienst. Twee kinderen nemen je mee in wat er in de kerkdienst gebeurt en wat de betekenis daarvan is.

Daarnaast is er een heel nummer van KITS gemaakt met de titel 'Ga je mee naar de kerk?'. Deze is gratis te downloaden.